Vytvorené boli 4 dvojice. Každá dvojica dostala na papieri 3-4 šachový výrazy, pričom každá dvojica mala iné pojmy. Úlohou každej dovojice bolo zoradiť pojmy do logického sledu, tento logický sled zdôvodniť a jednotlivé pojmy ostatným vysvetliť s názornými ukážkami.
Na prípravu dostal každý tím 6 minút (ako sú na tom vaše deadlines v práci?). Podmienka bola, že prezentovať musia obaja z dvojice (dokážete vystúpiť pred publikom?). Koľko a akým spôsobom budú prezentovať bolo na rozhodnutí každej dvojice. Na prezentáciu mal každý tím 5 minút (dokážete povedať/ukázať všetko podstatné v obmedzenom čase?).
Na záver prišlo hodnotenie. Najprv si mala každá dvojica udeliť body podľa najlepšieho uváženia (sebakritický postoj) na stupnici od 0 (nič sme nespravili) do 10 (lepšiu prezentáciu by už nespravil ani S. Jobs).
V druhom kole ostatní udeľovali body dvojici, pričom ak povedali napríklad 6 bodov, podmienkou bolo povedať aj prečo udeľujú práve toľko (trénovanie spätnej väzby).
Na koniec prišla otázka, čo si myslia, že sa týmto cvičením naučili. Padali slová ako – spolupráca, počúvanie, hodnotenie, pozornosť, prezentovanie a že to bolo aj celkom náročné.
Áno, bolo to náročné. Ako tréner som však veril, že to všetci zvládnu. A aj zvládli. Sami.
A hodnotenie šachového trénera na záver?
Všetky témy na spracovanie boli samozrejme šachové. Ale bol šach tým najdôležitejším, čo si deti mohli vyskúšať?
Stihli všetci prípravu do 6 minút? Áno. Úloha splnená.
Každý z dvojice prezentoval? Áno. Úloha splnená
Stihol každý odprezentovanie svojej témy do 5 minút? Áno. Úloha splnená.
A práve preto každý tím dostal pomyselnú školskú jednotku s hviezdičkou. /Michal Vrba – tréner/
PS. Cesta je cieľ