Michal Alexa
„Som taký obyčajný karierista, ktorý sa snaží vo svete IT prerazit ako people manager. Svoju šachovú kariéru som začal v 6tich a skončil v 13tich. Tu a tam som sa zapojil do krčmových hier, alebo som zatiahol nejakú partiu pre klub, ale k súťažnému šachu som sa viac nevrátil. Čo si však nesiem od deckých čias je posadnutosť nad systémovým zmýšlaním a analýzou situácií.
Dnes sa na šach pozerám ako na fantastický nastroj pre simuláciu reálnych žitotných situácii a náuku o strategickom myslení. Učiť decká je úžsaná skúsenosť, kde aj skúsený manager dostane zabrať a veľa sa naučí. Na druhej strane napriek fantastickému vzdelaniu som na veľmi veľa dôležitých vecí v živote musel prísť sám a bol by som rád keby decká nemuseli.“
Doslov: Michala som mal možnosť spoznať začiatkom leta 2019. Skromne o sebe píše tak isto ako o sebe hovorí. Michalov prístup k životu ma ihneď oslovil a že svoje bohaté skúsenosti má záujem a chuť odovzdávať ďalej deťom pre mňa predstavuje nevyčísliteľný benefit. Už na prvej hodine to vyzeralo ako vo veľkej firme na brainstormingu o novom strategickom smerovaní firmy. /Michal Vrba/
Radoslava Slávková
S Bratislavskou šachovou akadémiou som začala spolupracovať po prvý raz pred dvoma rokmi, keď som bola na materskej dovolenke s mojou vtedy päť mesačnou dcérkou a napodiv som mala veľa voľného času 🙂
I keď som sa už vrátila aj do môjho hlavného zamestnania, taktiež sa rada venujem umeniu, maľovaniu a najnovšie rada trávim čas výrobou handmade odevov pre moju malú dcérku.Môj život vo veľkej miere ovplyvnil citát od Michelangela, ktorý mi raz napísala učiteľka ešte na základnej škole: „Dokonalosť sa skladá z maličkostí, ale dokonalosť sama nie je maličkosť.“
Volám sa Radoslav Paňko a pochádzam z mesta Stropkov. Študujem na MatFyze v Bratislave učiteľstvo matematiky a fyziky.
Rád sa venujem šachu, ktorého krásu chcem spoznávať spolu s deťmi na šachovom krúžku.
Doslov: Pred rokom sa Rado prvýkrát postavil pred deti a začal viesť svoj prvý šachový krúžok. Ako s všetkým, čo je prvýkrát, aj jeho prvá hodina bola strapatá ako vlasy, keď sa ráno zobudíme, no plná energie. Po roku Rado zahájil svoj druhý trénerský rok. Nechali sme všetky povinnosti na jeho samostatnom prístupe a…v tento slnečný deň u nás svietilo slnko možno o kúsok viac.
Rada som spozoroval, ako sebaisto vedie deti do triedy a medzitým ako ich usádza, začína prvú zoznamovaciu hru. Všetky oči sú na Radovi a ja po minúte opúšťam školu.Z nesmelej rybky v akváriu vyrástol dospelý delfín, ktorý vedie, motivuje a ide príkladom. V BŠA sme presvedčený, že viesť k samostatnosti, rozhodnosti, zodpovednosti a dôvere je správne nielen pre ľudí, ktorí stoja za BŠA, ale aj pre deti, s ktorými máme tú možnosť tráviť čas. /napísal michal vrba na základe očitého svedectva/